Interim Talent Sourcer / Recruiter

Het betreft een opdracht waarin het actief zoeken naar en benaderen van potentiële kandidaten voor functies bij deze klant centraal staat. Voor uiteenlopende vacatures binnen IT en andere disciplines. Interimmer is verantwoordelijk voor een gegeven portfolio aan vacatures, waarvoor kandidaten zullen worden geworven. Naast het versturen van actieve contactverzoeken zal de interimmer ook gesprekken voeren met kandidaten om deze te enthousiasmeren en een primaire screening te verrichten van vaardigheden en voorwaarden.


Waar de situatie dit vereist zal de interimmer / talent sourcer ook de rol nemen van ‘recruiter’, hetgeen wil zeggen dat deze het proces rondom een vacature in beheer heeft. Onderdelen hiervan zijn een intakegesprek met een vacaturehouder, zorgen voor publicatie van de vacaturetekst en het doen van een aanbod tot indiensttreding voor de juiste kandidaat.

Interimmer werkt hiervoor niet onder leiding & toezicht, en rapporteert louter over de voortgang van dit project. De interimmer heeft binnen dit proces zowel operationele taken als adviserende taken. De interimmer geeft advies en voert uit op vacaturehouder niveau en teamniveau.

Betreft een opdracht voor het in zelfstandigheid sourcen van (interne) kandidaten en vervullen van verschillende interne én externe vacatures met de focus op IT en mogelijk andere vakgebieden afhankelijk van behoefte. Interimmer werkt hiervoor niet onder leiding & toezicht, en rapporteert louter over de voortgang van dit project. Onderdeel van de opdracht is het delen van expertise op het gebied van IT recruitment met collega’s.

De interimmer heeft binnen dit proces zowel operationele taken als adviserende taken. De interimmer geeft advies en voert uit op vacaturehouder niveau en teamniveau.

 

Taken en werkzaamheden :

  • Zorgen dat de openstaande interne en externe vacatures kwalitatief goed opgepakt kunnen worden met als einddoel om gemiddeld (minimaal : ))  8 vacatures per maand te vullen.
  • Opstellen sourcing plan, arbeidsmarktanalyse, rapporteren van voortgang aan vacaturehouders onderbouwd met data, sourcen van kandidaten, bouwen van (interne) talentpools.
  • Vanuit inhoudelijke kennis vacaturehouders challengen op mogelijkheid van intern opvullen van vacatures, kandidaten gescreend aanleveren aan de business en het proces hierna volledig managen, arbeidsvoorwaardengesprekken, meedoen aan gezamenlijke (relevante) team overleggen, inbrengen van advies mbt procesverbetering en innovatie, waar nodig zelfstandig of in projectgroepen oppakken van procesverbeteringen en andere relevante changes, verantwoordelijk voor juiste admin in systemen, soms ook internal candidate facing.

 

Verwachte resultaten:

Tevreden vacaturehouders, tevreden collega’s op zoek naar een vervolgstap, gemiddeld 8 vacatures per maand vervuld, optimale (internal/external) candidate experience

Kennis:
recruitment & sourcing kennis binnen de breedte van het IT vakgebied van junior t/m senior + niveau. Sourcing Technieken buiten de standaarden als Linkedin is een pré. Uitstekend stakeholdermanagement. Moet op inhoud mee kunnen praten en challengen. Moet de verbanden tussen verschillende IT functies begrijpen om interne mobiliteit te bevorderen. Organisatiesensitief. Uitstekende beheersing van zowel NL als Engelse woord+schrift

Ervaring:
+-3 jaar in vergelijkbare rol, maar sterk afhankelijk van vorige opdrachtgevers en behaalde resultaten.

 

Competencies:
analytisch, gestructureerd, verbindend, organisatie sensitief, projectmatig werken

Delen

Informatie

sector Telecom
locatie Rotterdam
tarief € 75 p/u
startdatum 02-05-2022
looptijd min 6 maanden
uur p/w 40 uur
Reageer op deze opdracht Terug naar opdrachten